Ibland så

Idag när jag kom hem från skolan kan jag har varit tröttast i världen. Det räckte med att jag bara la ner huvudet på kudden så somnade jag. Mamma väckte mig dock och gav mig maten jag hade längtat efter hela dagen. Började nästan gråta när jag tänkte på träningen idag, så låg istället kvar i sängen och bara va. Något som inte händer allt för ofta längre.

När jag tänker efter finns det massa småsaker som gör en så himla glad. Att få en komplimang från en person man aldrig trodde, att alltid ha föräldrar som servar en, att ha världens finaste kompisar som man kan spåra hur mycket som helst med utan att bli dömd, att ha underbara syskon som finns där i alla lägen eller kanske en hemlig beundrare som plötsligt vågar berätta hur bra den tycker just DU är.

Idag är jag tacksam för allt fint runt omkring mig. Ska nog börja skriva en tacksamhetsbok med. Tänk om ett år när man sitter med en bok full med saker som är bra för en i livet. Snacka om självkänslaboost.

Så jag funderar och har mig.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0