klantarsle

Egentligen var det meningen att jag skulle vara hemma i falköping nu, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. Inte alls faktiskt...

Det hela började med att jag och adam skulle åka hem från lysekil imorse eftersom vi hade sovit hos en kompis där. Från lysekil till hunnebo tar det ungefär en timma med buss så det var lagom segt att göra på tom mage nyvaken. Saken var att när jag kom fram till dörren hemma i hunnebo så inser jag att min nyckel inte fanns någonstans alls. Dessutom var det reservnyckeln så kunde verkligen inte komma in. Fick ringa pappa som sa att han inte skulle kunna komma hem förens vid 9. Så det var bara för mig att åka tillbaka till lysekil och leta efter nyckeln som givetvis inte fanns någonstans. Åkte sedan tillbaka till hunnebo igen (nu uppe i 3 timmars onödigt bussåkande) och insåg att jag kunde ju inte sitta ute tills klockan blev 9. Som tur var fick jag gå hem till danne. På toppen av allt hade jag inte varit på toa på hela dagen en enda gång. Måste vara något nytt personligt rekord. Dessutom hade jag sveriges flötigaste hår och ville bara borsta mina tänder. Tack gode gud för mössa och tack gode gud för ipod och tack gode gud för mobil.

Lärdomen av den här dagen måste helt klart vara att man ska vara tacksam för att man har ett hem, dusch och en varm säng. Bara tanken av att känna sig så som en lodis som jag har gjort idag får mig att deppa ihop totalt. (Hade mina mycket kritiska stunder ska ni veta)

Nog om detta, om ni ens orkat ta er igenom det..

Imorn är det tidig en hemfärd, jobb och sedan fest på schemat. Kommer nog bli riktigt kul och jag har kommit på en riktigt kryptisk utklädnad. Den som lever och möter mig får se...

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0