bingotorsdag

Vanlig skoldag och sedan hem och sova som vanligt.



Efter det var det dags för att hjälpa till att sälja lotter på bingon med josefie, ida & emelie. Jag var där nästan 2 timmar innan själva bingon började och då kom även ett helt gäng galna 60+ are som köade för att komma först innanför portarna. Efter en timma fick de äntligen komma in och de rent ut sagt spurtade in för de bästa platserna. Kanske har de en speciell plats som de måste sitta på för att dom alltid gör det, typ någon slags grej för att det ska ge mer tur. (ungefär som vissa rutiner en del idrottare har innan de ska prestera) Jag vet inte, men en sak är säker. Tanter kan köpa lotter! Det köptes som det inte fanns någon morgondag. Även om det fanns riktigt fina priser som bl.a. handdukar, pastaburkar, choklad mm var det ändå dessa porslinstuppar som lockade mest. När jag först såg priserna tänkte jag bara, hur i all världen ska vi kunna övertala någon till att vilja ha en tupp? Det visade sig att alltså att jag var helt ute och cyklade och varför dom just ville ha detta påskpynt kommer för mig länge vara en olöst gåta. Sedan till själva spelet. Det var oerhört viktigt att det skulle vara precis knäpptyst i lokalen, annars fanns det (ursäkta uttrycket) en kärring som inte var seg på att schyyyscha till. Snacka om seriös bingo. Kanske är det som en sport för de gamla. Och kanske borde jag inte sitta här och göra narr av dom när det kanske är detta de brinner för, som vem som helst med en riktig hobby. 

Min mamma försöker nog samla statuspoäng hos mig eller något för idag gjorde hon sina übersmarriga pannkakor med. Hon vet vad hon sysslar med där asså. 

juliejules
 


Kommentarer
Postat av: em

haha asså det är sjukt hur mkt du sover jöllan!

inte konstigt att du är trötter! du behöver sova mindre. det har jag fått höra av min expertfamilj!

2009-03-13 @ 15:09:27
URL: http://emelieelisabetheriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ibland är du inte kokter i skiten emlan!

borde kanske följa ditt råd :D

2009-03-13 @ 17:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0