vrång!

Jag blir bara så arg ibland asså. Idag när jag var hos min syster berättade hon att hennes 4 åriga dotter hade kommit hem helt uppgiven och sagt att hon var för tjock. Vad är det för fel på samhället, herregud hon är 4! Det var tydligen hennes kompis som hade sagt till henne att hon var det. Vem har sagt att man ska vara smal när man är så liten eller ens någonsin? Vissa är det alltid andra kan inte bli pinnsmala. Jag blir rent ut sagt ledsen när jag hör om sånt. Min systers dotter är långt ifrån överviktigt,  men har ändå kvar sitt lilla babyhull som bara är sött när man är liten. Alltså INTE överviktig eller ens i närheten. Här svälter sig människor, framför allt tjejer för att de ska bli accepterade och passa in i samhället, men jag förstår inte varför? Förr i tiden skulle man inte vara slank, utan det ansågs att det var fint att ha sina kurvor. Många säger att denna smalhets som uppståt bara är en trend, men när ska den då försvinna när små barn får lära sig den och växa upp med den? Jag vet i alla fall att alla inte ser likadana ut och att det alltid kommer att vara så. Själv är jag absolut inte pinnsmal, men är ändå inte överviktig. På min kontroll jag hade i skolan berättade dom för mig att jag följer min egen kurva och att det såg jättebra ut. Många glömmer bort att det finns andra saker än tex fett som får kroppen att se större ut. Vissa har kraftigare benstomme, andra tränar hårt och bygger därför även upp mycket muskler. Sedan har vissa mer underhudsfett än andra och så är det bara. Det är bra att man ser annorlunda ut för alla tycker inte att det är fint med en typ av tjej, tack och lov. Smaken är som baken, delad, vilket är perfekt när man ser på hur olika alla är. Tittade även på filmen love actually härrom dagen där en av karaktärerna blir stormförtjust i en kurvigare tjej. Han frågade sin assistent om vad hon tyckte om tjejen och hon bedömde henne direkt efter hennes kurvor som att det var något negativt. Jag tror att det är vi tjejer som dömer varandra hårdast, inte killarna. Rent ut sagt vet jag att många uppskattar att man har lite mer av "hull". Så nu hoppas jag allihopa där ute att ni njuter till fullo, njuter av bara eran kropp och var tacksamma för hur ni ser ut. Det finns de som har det mycket värre.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0