redan onsdag

Att det redan är onsdag känns lite läskigt faktiskt. Snart har hela sportlovet gått och man ska tillbaka till skolan igen. Tiden bara rinner iväg och skriva här gör jag inte heller värst bra.

I måndags var det i alla fall dags för Vatra. Började med att jag och Elin drog upp till stan för att kika efter lite smått och gott. Jag köpte mig ett läppglans och ett mörklila nagellack, båda från viva la diva. Vet inte vad för infall jag fick, men kände väl att ett nagellack har jag inte köpt på länge. Onödigt kanske. Sedan drog jag hem och fixade mig lite för att sedan gå ner en gata till nikolina. Det var egentligen meningen att vi skulle hinna med ett tåg vid halv 7, men det hann jag och nikolina inte med bara. Så jag kilade upp igen för att hämta kameran som jag hade glömt. Mamma sade att hon inte tycke det var någon bra idé att jag tog med den men jag försäkrade med henne att det inte var någon fara. Redan där kom den första varnigssingnalen. När jag och nikolina sedan kom ner till stationen var tåget MINST försenat en timma och vi fick minsann sätta oss och vänta. Varningssignal 2. När vi väl kom iväg fick vi bråttom att hinna till Matilda där också förfesten var. Där var det trevligt med människor man inte brukar vara med annars och drinkar som var både goda och mindre goda. När alla sedan skulle bege sig till Vatra försvinner plötsligt en mobil, en ipod och min kamera. Det hade varit tre killar som ingen, förutom matilda, kände som varit inne en sväng. En av dom som var på förfesten sprang ikapp dom och helt plötsligt låg ipoden droppad på marken. Jag fick panik och började gapa på killarna och grät så det stod härliga till över min kamera. Det är ju inte direkt första gången min kamera blivit snodd.. Polisen dök upp och jag gjorde en anmälan och killarna blev förhörda. Efter det började de andra gå mot Vatra, men jag hade inte någon lust alls att gå in, så mamma kom och hämtade mig och nikolina. Hela kvällen var förstörd för den där dumma, dumma kameran. Inget vatra för min del, men det kanske var det som var meningen helt enkelt.

Så igår skulle jag och erica i alla fall åka tillbaka till skövde för att hämta min plattång som jag hade glömt där (virrig som jag var). Jag kollade en sista gång i väskan för att hämta en sak och vad låg inte där om inte kameran??!!! Jag blev såklart överlycklig, men samtidigt var det ju skitpinsamt och tråkigt att jag både förstörde min kväll och nikolinas. Pinsamt var det mest för att jag hade polisanmält en kamera som låg i min handväska hela tiden och för att jag stått och skällt på några killar som absolut inte hade tagit den.

När vi sedan kom till skövde och skulle hämta min plattång gick jag ju självklart in i fel lägenhet och plingade på och hamnade hos en tant och farbror. Dom förstod ju ingenting så det var bara för mig att gå till nästa hus och leta mig fram till rätt lägenhet. Slutligen fick jag min kära plattång och jag och erica kunde åka hem.

Väl hemma var jag med nikolina och louise lite. Vi gick också en sväng till niklas och kollade läget eftersom det var en del folk där. Sedan drog vi hem till lou och somnade direkt efter ett par minst sagt omtumlande dagar.

Känns som jag behöver skärpa till mig lite nu asså, flummig är bara förnamnet på vad jag har varit det sista.

Grattis också till Tyson som fyller 18 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0