jag visste det

Det liksom hängde i luften. Hela dagen har varit lite annorlunda, kände hela tiden på mig att det var något på gång. Var helt virrig ett tag visste inte om jag skulle börja gråta eller bara få ett raseriutbrott. Gick kass på träningen och allt var bara kasst. Sen kom den. Bomben. Vet inte om jag ska gå in på detalj vad som ens har hänt, men det handlar om svek från alla håll och kanter. Besvikelser och en jädra stor bunt med skit rent ut sagt. Egentligen orkar jag inte bry mig, men det är svårt att undgå. Denna staden kommer alltid vara likadan och folk kommer klappa varandra medhårs och säga saker som man vill höra istället för sanningen. För det är så man är här. Hellre fakevän än ovän. Själv vill jag inte vara sådan. Vill ha riktiga vänner som säger mig sanningen, som finns där och som inte säger saker bakom min rygg. Då kan jag gärna ta att ha några emot mig, för det gör att jag själv mår bättre. Man kan inte vara älskad av alla och det är inte mitt mål här i livet heller. Jag vill bara må bra och känna att jag gör det jag vill, utan att det ska kännas oäkta.

Så vare med det.

Nu ska jag sova av mig detta och hoppas på att morgondagen blir trevligare. Vet att den kommer med något gott. Ska ju vara med erica.

Nattinatti

Kommentarer
Postat av: Emma

falköping i ett nötskal

2009-08-28 @ 08:22:24
URL: http://classicreeboks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0